کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای چیست؟


هدف از نگارش این مقاله ما معرفی کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای است. شاید اولین سوالی که به ذهن شما خطور کند این باشد که اصلا گیت کنترل تردد شیشه ای چیست؟ چه کاربردی دارد و انواع گیت کنترل تردد شیشه ای کدام اند؟ لذا ما در این مطلب ابتدا به معرفی گیت کنترل تردد می پردازیم و انواع گیت کنترل تردد شیشه ای را معرفی می نماییم و سپس کاربرد آن را توضیح می دهیم. از این رو گر شما علاقه مند هستید که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای
گیت کنترل تردد شیشه ای چیست؟
در واقع امروزه کنترل تردد افراد در مکان های پر رفت و آمد نظری ادارات و متروها و سازمان ها امری دشوار و پر چالش بوده است. این مساله سبب شد که گیت هایی طراحی و ساخته شوند که سبب تنظیم تردد افراد شوند. گیت های کنترل تردد خصوصا ساخت گیت های تردد شیشه ای به این امر کمک زیادی کرده است و باعث شده که کنترل و نظم دهی رفت و آمد پرسنل سازمان ها و افراد در مکان های عمومی سریع تر انجام شود.
در واقع در عصر کنونی به دلیل پیشرفت های تکنولوژی نیاز است که امر  رفت و آمد تردد با دقت و توجه بیشتری انجام شود و این امر دلیل بر این شد که تغییراتی در سیستم کنترل تردد انجام شود و این دلیل بر طراحی و ساخت گیت کنترل تردد شده است. در واقع ساخت این نوع گیت ها سبب شد که استفاده از نیروی انسانی برای کنترل ورود و خروج افراد به حداقل برسد همچنین برای ورود و خروج کارمندان، ثبت لحظه ای زمان تردد انجام شود و با این کار می توان با استفاده از گزارش گیری آنلاین مسیر ورود و خروج افراد خاص را مسدود نمود.

این مساله سبب شد که امروزه برای هر نیاز و مکانی خاص، گیت کنترل تردد خاصی طراحی و ساخته شود. که یکی از پرکاربردترین این گیت ها، گیت کنترل تردد شیشه ای است. این نوع گیت به دلیل امکانات ویژه ای که دارد مناسب برای مکان های بسیار پر رفت و آمد و اداراتی است که پرسنل زیادی دارند می باشد. لذا امروزه کارخانجات و شرکت ها و ادارات برای کنترل تردد پرسنل خود با کارآیی بالا به استفاده از گیت کنترل تردد شیشه ای روی آورده اند. استفاده از این نوع گیت ها سبب افزایش بهره وری و سوددهی شده است.
به دلیل ویژگی ها و مزایای بارز گیت کنترل تردد شیشه ای این گیت ها را در انواع مختلفی طراحی و می سازند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
انواع گیت کنترل تردد شیشه ای
همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم امروزه به دلیل اینکه بتوان امنیت مکان های پر رفت و آمد مثل ادارات و سازمان ها و اماکن عمومی مثل متروها را افزایش دهند اقدام به طراحی و ساخت گیت های کنترل تردد نمودند. این نوع گیت ها سبب افزایش امنیت و نظم ارگان ها و ادارات و سازمان ها می شوند. یکی از رایج ترین و معروف ترین و پرکاربردترین ان ها گیت کنترل تردد شیشه ای است.

گیت های کنترل تردد شیشه ای در دو مدل گیت شیشه ‌ای پروانه ‌ای و باله ‌ای یا همان پره ‌ای طراحی و به بازار عرضه می شود. در واقع کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای در هر دو مدل این است که در مکان هایی که بسیار شلوغ می باشد و سرعت رفت و آمد در آن مکان ها یاد می باشد از این گیت ها استفاده می شود. به همین دلیل است که معمولا در متروها از این مدل گیت استفاده می کنند.
دیگر کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای چیست؟
ایجاد امنیت یکی از مهم ترین کاربرد گیت هی کنترل می باشد و از این رو بسیاری از گیت ها فقط با داشتن کاربرد ایجاد امنیت سبب کاهش سرعت رفت و آمد می شوند. ولی تفاوت کاربرد گیت کنترل تردد شیشه ای در همین جا است که این نوع گیت ها نه تنها باعث ایجاد امنیت می شوند بلکه سرعت رفت و آمد و تردد را نیز هم کاهش نمی دهند. این گیت ها همزمان با ایجاد امنیت، سرعت رفت وآمد را نیز افزایش می دهند. به همین دلیل است که می گویند گیت های کنترل تردد شیشه ای از امن ترین و مطمئن ترین و پرکاربردترین گیت های کنترل هستند.

این نوع گیت ها دارای انواع مختلفی هستند. معمولا گیت های کنترل شیشه ای دارای دو مدل مدل کناری و مدل میانی هستند. تفاوت این دو نوع این است که مدل کناری فقط دارای یک مانع شیشه ای در یک طرف گیت است ولی مدل میانی دارای دو عدد مانع شیشه در طرفین گیت است. این نوع گیت ها بسته به مکان مورد نظر و تعداد راهروهای عبور انتخاب می شوند. به عنوان مثال یک راهرو نیازمند دو عدد دستگاه گیت مدل کناری است و دو راهرو نیاز به دو دستگاه گیت کناری در طرفین و یک دستگاه گیت میانی برای وسط می باشد.
گیت های کنترل تردد شیشه ای به دلیل قابیلت های خاص خود کاربردهای متفاوتی دارند و به دلیل این کاربردهای متفاوت در مکان ها و بخش های مختلفی به کار برده می شود. این مساله سبب شده که این نوع گیت ها در مکان های مختلف خصوصا متروها مشاهده کنیم. در واقع در دنیا کمتر مترویی را می توان مشاهده کرد که از این نوع گیت استفاده نکرده باشد. از این رو به این نوع گیتها گیت های مترویی نیز می گویند.

از مزایای گیت کنترل تردد شیشه ای این است که نیاز به نگهبان ندارد و همچنین اجازه ورود در آنها نیز به سادگی داده نمی شود. از دیگر مزایای این نوع گیت ها این است که گیتهای شیشه ای مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند. چرا که جنس بدنه این گیت ها استیل می باشد و ضربه چندان فشاری به آن وارد نمی کند. جنس موانع این نوع گیت ها نیز شیشه ای می باشد.
از دیگر مزایای گیت کنترل تردد شیشه ای، سرعت پاسخ دهی بالا، طراحی خاص و منحصر به فرد و همچنین نرخ تردد بالا یا همان سرعت رفت و آمد زیاد می باشد. از مهم ترین مزایای این نوع گیت اطمینان خاطری است که مصرف کننده از آن دارد. از دیگر مزایای این نوع گیت ها ایجاد و حفظ امنیت است که سبب شده اکثر سازمان ها و ارگان ها از این نوع گیت استفاده کنند.